Tuff och underbar vecka

Kommer just hem från en helt sjukt rolig vecka i Norge på kulturläger. Det har varit helt fantastiskt och det är så svårt att förklara hur det har varit så här med ord. Det är så mycket som jag vill berättamen skulle jag berätta allt skulel detta ta evigheter så det får väl bli lite utplock från veckan.

Träffade hur mycket mysigt och härligt folk som helst, däribland Elin som är en tjej från Kil som är helt galet rolig och fantastisk att umgås med, Axel som är underbranet i allt som har med musik att göra och för övrigt en väldigt rolig person, Thea som är en norsk tjej som var med i min teatergrupp som gav mig väldigt många skratt och så väldigt många fler människor som var helt underbara och gav mig en fantastisk vecka.

Jag hade valt teater som workshop och där fick vi prova på teatersport och clowneri under veckan, det var väldigt roligt. fast clowneriet blev väl lite för mycket för min smak till slut men jag tyckte att jag klarade av det väldigt bra ändå. Jag provade även på improvisation med rytmik, akrobatik och att göra smycken.

Självklart kan inte allting vara bra så på onsdagen skulle jag ju såklart bli sjuk och få feber, ont i halsen och allmänt ont i hela kroppen. Men jag levde på ipren under dom dagarna så det gick ganska bra ändå, men halsontet och mattheten sitter fortfarande kvar så frisk är jag ju ändå inte än.

Veckan avslutades med attt vi uppträdde på festivalen "unner brua", jag var clown och sprang runt på scenen och var sjuksköterska. Jag tror att det gick bra, det verkade så på våran teaterlärare i alla fall.

idag åkte vi hem och jag bara längtade tills vi kom över gränsen för då skulle jag kunna få använda telefonen igen. Det första jag gjorde var att ringa mamma och efter en minuts prat så grät jag floder. Jag var väldigt förvånad över det själv men jag antar att det berodde på att all saknad efter henne släppte och att jag äntligen kände en lättnad över att få prata med henne och att få ha henne på något sätt nära, jag hade inte hört av henne på hela veckan. Jag behöver verklgien min mamma, jag är så oerhört mammakär så att det inte är sant xD.

Ikväll kommer underbar som jag saknat hur mycket som helst

Kommentarer
Postat av: Linda

Hahahaa, jag kan också vara sådär sjukt mammakär.. Hur ska vi klara oss 6 mil hemifrån? ;)

2008-08-16 @ 18:28:19
URL: http://nightfight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback