Dan före dopparedan

Dan före dopparedan. Jag har tyvärr inte riktigt fått den julkänslan som jag brukar få, men det kommer väl kanske när vi tar in granen och spelar bingolotto ikväll. För det är nämligen tradition. Ingen jul utan bingolotto. Men först så måste här julstädas lite. Jag tänkte mest bara plocka undan så att det i alla fall inte ser ut som ett bombnedslag i mitt rum, jag började med att bädda sängen och det ser redan mycket bättre ut. Tänk att det kan vara så enkelt att städa.

Satt och läste i SSU-tidningen frihet igår och så läser jag att Maria Abrahamsson som är ledarskribent för SvD svara på frågan "vilken politisk fråga är stendöd 2009? - Feminismen". Jag fick lite av en chock, man kan ju inte bara sluta kämpa för kvinnors rätt i samhället och säga att den frågan är död nästa år. Överhuvudtaget tyckte jag att det var en konstig frågeställning. Man ska ju aldrig sluta kämpa för någonting man tror på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback