Lugn och ro

Jag tycker jättemycket om min kusin Maxin, jag gör det verkligen. Men gud, vad skönt det är att kunna sätta henne framför en film så att man kan rå om sig själv lite grann. För er som inte vet det är jag nämligen barnvakt idag tills imorgon och ska ta hand om gullungen i mer än ett dygn och det känns jätteroligt verkligen. Men som sagt, lite lugn och ro ibland skadar ju inte. Jag har iaf planerat dagen lite så här: 

- Jag och Maxin ska baka sockerkaka
- Vi ska göra pannkakor
- Kanske studsa lite mer på studsmattan och leka med lego
- Äta lördagsgodis :D
- Jag ska titta på Eurovision Song Contest efter att jag lagt henne

Så jag har en ganska trevlig dag att se fram emot, borde kanske plugga lite franska också om jag orkar. Våran franskavikarie är nämligen så korkad att hon ger oss 14 oregelbundna verb som vi ska kunna böja i imperfekt, passe compose, futurum och presens. Hon är galen, ingen kommer att klara av det. Jag vill inte ha henne som franskalärare längre, funderar på att skolka från resten av franskalektionerna. Funderar över huvudtaget på att ta ledigt från skolan resten av terminen. Dagarna bara segar sig förbi, man gör inget vettigt utan bara går runt i skolan dag ut och dag in. Kan vi inte få sommarlov nu istället?




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback