Föreställningar i mängder

Sitter här med Uno som sovit hos mig inatt eftersom att vi var på föreställning igår. Vi såg "Mycket väsen för ingenting"  som värmlandsteatern satte upp i deras nya lokal tempelriddaren. Jag kan ju inte precis säga att det var det bästa jag sett tyvärr, för många långa monologer med alldeles för svåra ord. För rörigt på scenen och den var tänkt att vara komisk men var bara mest lite halvrolig då och då och tönig resten så nej, det var inte ritktigt någonting jag gillade.

Jag måste även berätta om Spring Awakening som tvärtemot den föreställningen vi såg igår, var hur fantastisk som helst. Jag älskade alla sångnummer och alla dansnummer och jag hållde på att svimma av att Ole var så fantastisk snygg xD. Haha, jag är nog lite smågalen i han och hans röst just nu. Storyn var också oerhört bra, den handlade mycket om sex och förbjuden kärlek och sånt som till och med idag är lite tabu, dom visade t.o.m. en sexscen vilket är väldigt ovanligt att se i en musikal. Den rekommenderar jag i alla fall ALLA att se!

Idag så ska jag sjunga in till Clavinova tillsammans med Elin och Jasmine. Jag har tänkt att sjunga "Sakta gå hem genom stan" men jag kan inte riktigt texten så det blir väl att plugga på den idag. Jag hoppas på det bästa och hur det än går så är jag ändå glad att jag vågar söka.

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag vill verkligen se Spring Awakening, så det får det bli någon dag framöver.

Och lycka till när du ska söka, darling! <3

2008-10-02 @ 17:37:10
URL: http://hyacinthuset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback