Fördomar. Jag?

Fick just en oerhörd fördomssmäll riktad mot mig. Insåg att jag, bara på grund av att en bloggare hade en rosa design på bloggen och foton på sina barn, hade genast bestämt mig för att det måste vara en tjej. Tänk vilka fördomar man kan ha, speciellt jag som verkligen försöker att komma bort från det typsikt tjejiga och typiskt killiga borde ha insett att man inte kan döma någon efter det.

Verkligen en tankeställare och något att fundera på till nästa gång! Kolla gärna in hans fotoblogg om ni vill, han är en grym fotograf. Klicka här för att komma dit.

Kommentarer
Postat av: Matilda

ja ibland får man tänka en extra gång.. men jag hade nog reagerat på samma sätt. rosa = tjej.

automatiskt liksom..

dumt att man tänker så.



sv: ja han pratade om sunne! och att han var tvungen att åka tåget genom kil (tror jag).

han var riktigt rolig!

2009-08-31 @ 17:22:23

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback