Prismedveten och miljömedveten

När man har eget boende så finns det vissa saker som man måste lära sig göra. En av dom sakerna är att handla mat, och som fattig student så måste man dessutom vara noga med vad som är mest prisvärt oc h se till så att man handlar smart. Mina knep för att klara det är att nästan aldrig handla färdigmat, handla på billiga varukedjor (som tll exempel Willys eller Pekås) och alltid handla dom billigaste varumärkena. Med dom här ganska enkla knepen så har jag klarat mig över förväntan under årets gång, och när jag handlat billig mat har jag istället haft råd att köpa andra lite roligare grejor till mig själv. För enligt mig så finns det faktiskt roligare saker att lägga pengarna på än mat, i alla fall om man kan pressa priserna.

Nu har jag också börjat bli lite mer miljömedveten också och börjat att använda tygpåsar. Det är toppenbra för dels så får jag inte plats med mer plastpåsar hemma hos mig också går inte tygpåsar sönder lika lätt. Dessutom så tycker jag att det är grymt mycket snyggare att gå runt med en tygpåse i handen när man har handlat än att gå runt med någon ful plastkasse med något fult tryck på. Eller hur?

Btw, så äter inte jag så mycket potatis och när jag kom hem idag och skulle koka potatis och öppnade potatispåsen så hade mina potatisar slagit rot i påsen. Lite läskigt och det tyder kanske på att jag borde äta mer potatis hemma?

Kommentarer
Postat av: Jan

Ät mer kolhydrater (potäter, pasta) och mindre proteiner (kööööött,bönor) hemma, så äter du mer Proteiner i skolan istället. Varför? Proteiner är dyrare än kolhydrater :P Tygpåse är asbra, då sparar man på naturen. Kravmärk/Ekologiskt är också finebox, synd bara att inte alla hjälps åt med det målet.

2009-03-15 @ 18:11:21
Postat av: Anonym

Sedan är det väl inte säkert att potatisen är dålig om det är lite groddar på den..?

2009-03-15 @ 19:27:45

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback