Kultur

Var på invigningen av Sunne Bibliotek igår och lyssnade på några talare och lite musik. Tittade också på min bror som var med och uppträdde med akrobatik. En av talarna var landshövdingen Eva Eriksson och hon pratade mycket om hur viktig kulturen var i samhället och att vi verkligen måste utveckla och göra den bättre hela tiden något som jag också tycker är väldigt viktigt. Men i alla fall, när hon stod där och pratade om kultur så kom jag att tänka på vilket oerhört fint ord det är. Kultur. Kultur. Jag gillar det verkligen. Vissa kanske tycker att det är lite gammeldags att prata om kultur, i alla fall tycker många av dom som jag har träffat i min ålder det och använder det inte ofta. Men jag tycker att det är otroligt fint. Ett av dom finaste orden faktiskt.

Ska fundera lite mer på vad för fina ord det finns i svenska. Hm, tänkvärt!

Kommentarer
Postat av: Sara

Jaaa, verkligen! :) Och nu när det är så nära nästa år kanske man kan passa på att åka på en roadtrip till Oslo. ;)

2009-05-18 @ 00:12:20
URL: http://shanlisara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback