Livet på en kylskåpsdörr

Ska åka hem till mamma och sunne idag. Bestämde det igår. Är skönt att få komma hem ibland på veckorna också när det blir en del tomma kvällar. Trivs med människor runt omkring mig även fast jag ofta tycker att det kan vara skönt att vara själv också.

Läste en bok förut som hette "Livet på en kylskåpsdörr" av Alice Kuipers som handlar om en 15-årig tjej vars mamma blir sjuk. Det speciella med den här boken är att den är skriven enbart av små texter som dom skriver till varandra på lappar och sätter upp på kylskåpsdörren så den tog inte speciellt lång tid att läsa. Läste ut den på knappt en timme så det var alldeles lagomt. Men jag blev riktigt berörd och jag gillade den verkligen. Lite poetisk på något sätt. Läs!


Kommentarer
Postat av: Eleonor

Den verkar intressant. Men är det inte lite roligare med en bok som tar längre tid, om man tycker boken är bra det vill säga? :)

2009-05-18 @ 14:08:52
URL: http://holyshit.blogg.se/
Postat av: mallan

mmmm musmsig är den!

2009-05-18 @ 18:03:30

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback