Trutsommar

Nu är det snart dags för föreställning. Inte för mig men för två av dom andra danseso-grupperna. Idag ska jag bara lotsa runt barnen. Men imorgon så är det föreställningsdax för mig också. Känns faktikskt ganska bra för vi har en rätt bra dans som fått mycket bra kritik så jag hoppas att barnen som ska se den också uppskattar den. Vi har gestaltat barnboken trutsommar som barnen också har fått läsa och nu ska dom få komma och se den gestaltad på flera olika sätt, med dans, teater, musik och bild. Jag är som sagt i dansgruppen. Har faktiskt varit lärorikt att ha det här projektet, fast det har varit svårt. Vi har fått koreografera en helt egen dansföreställning på 10 minuter och det är inte hur lätt som helst för människor som kanske aldrig har dansat förut. Nu har jag dansat i 7 år tidigare, så jag har väl lite erfarenhet men för dom som inte har dansat är det nog en ännu större utmaning.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Sv: Ja, Peace & Love kommer bli toppen i år, jag ska också dit :)

2009-05-14 @ 14:48:40
URL: http://blikvar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback