Stadsmulle?

Trevlig dag idag. Umgicks med Kristian för första gången på ganska länge så det var roligt att träffa honom igen, vi ses ju numea inte speciellt ofta eftersom att han bor i Gävle och väldigt sällan kommer hem till den hemkära orten sunne. Han vill inte riktigt ta till sig det kära uttrycket, en gång sunnebo, alltid sunnebo. Vilket jag nog inte heller är så förtjust i, men jag kan ändå känna att jag definitivt uppskattar sunne mycket mera efter att jag flyttat därifrån. Det är trevligt att komma hem till den lilla orten och gå på gatan och känna igen varje person man möter, gå längs shoppingstråket bestående av några små och lite halvkonstiga affärer och försöka bestämma vilken av dom fyra pizzeriorna i Sunne som man ska gå till. Men mot slutet av lovet så brukar jag känna att jag längtar hem till min lägenhet, till kompisarna och överhuvudtaget till att ha massa okända folk runt omkring mig när jag går på gatan. Så just nu är jag någon blandning av skogsmulle och stadsbo. Stadsmulle kanske?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback