På fel plats?

Idag kom jag att tänka på något konstigt.

När jag gick hem från dansen och var nästan hemma så såg jag en igelkott. Egentligen inget konstigt med det, jag har sett igelkottar förut när jag varit ute i Karlstad men det konstiga är att jag aldrig sett någon hemma hos mig i Sunne och där bor jag ändå mitt ute i skogen. Är det inte där igelkottar borde finnas egentligen? Dom är väl djur som alla andra som är skygga och inte trivs bland massa människor, ljus och bilar. Konstigt tycker jag att jag ser dom titt som tätt bland hyreshusen på sundsta.

Eller har jag kanske fel? Dom kanske visst tycker om att vara bland människor och egentligen är riktiga gosdjur.

Är det någon som vet?






Kommentarer
Postat av: agnes

Jag såg en igelkott en gång! Den satt och var gömde sig under min gamla skola, såg livrädd ut och jätte många lågstatiebarn stog och stirrade och skrek. Det är inte lätt att vara igelkott.

2009-09-08 @ 22:33:51
URL: http://iflew.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback