Snart jul...

Jag är effektiv och lagar mat, tvättar och skriver blogg samtidigt! Det är bra, för jag behövde verkligen få ordning lite här hemma och jag är sjukt hungrig.

Det är nu 12 dagar kvar till julafton, jag köpte klart nästan alla mina julklappar för flera veckor sen så någon julstress kan man väl inte säga att jag har. Bara pappas julklapp kvar, och det har jag nästan bestämt vad jag ska köpa. Sedan så måste man ju köpa födeledagspresent till brorsan som fyller år 27 december. Stackars kille, hans födelsedag glöms nästan bort i julhetsen men i år ska jag bannemej satsa på att få en riktigt fin födelsedag åt honom. Själv så är jag rätt nöjd med att fylla år i mars. Lagomt långt ifrån jul sådär och inte så mycket annat som hände då, eller fel. Det hände väldigt mycket annat, alltid. Jag är nästan aldrig ledig. Uschamejen, det är verkligen jobbigt. Men jag är mer ledig nu än vad jag var förut i alla fall, för nu har jag verkligen försökt prioritera bort saker vilket inte varit alldeles okomplicerat. Men så är det, för att kunna orka göra saker så måste man ibland vara ledig.

Idag fyller mamma 49 år! Hon fick Lars Winnerbäcks skiva Daugava av mig. Jag tror att hon blev glad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback