Att vara kändis - fest eller vardag?

En av mina morgonvanor är att titta på tv när jag äter frukost och ofta blir det så att jag fastnar på kanal 5 där dom sänder "Vakna med the voice". Egentligen ett radioprogram som nu också sänds i tv och jag gillar stilen på det. Det är Paul Haukka, Jacob Öqvist och Josephine Craaford som sitter som radiopratare och så bjuder dom in lite olika gäster som får komma och prata. Lite lagom nivå så där på morgonen, man kan faktiskt få en hel del info om allt möjligt av att titta på det och därmed också bli lite mer allmänbildad. Men en ny insikt jag faktiskt fått av det här programmet är att förstå att kändisar faktiskt lever vanliga liv som människor. Visst, det kanske jag hade koll på förut också men det är först nu som jag faktiskt har fattat det. Titta bara på Josephine, hon pratar om hennes liv som mamma och som flickvän och hon har ju vardagliga problem precis som alla andra och har en ganska vanlig vardag. Går till jobbet på morgonen, käkar lunch, går hem, umgås med familjen och går och lägger sig. Självklart så går hon väl ibland på en del "kändis"-fester som hon har blivit specialinbjuden till men det är nog nästan det enda som skiljer henne från en vanlig tjej.

Nu får jag det att låta som att jag trodde att kändisar var några slags helgon som levde något superliv men det är inte riktigt det jag vill förmedla. För det jag vill säga är egentligen bara att man inte ska tro att bara för att man blir känd så försvinner alla vardagsproblem och livet blir toppen. För det blir det inte. Det kan man bara lösa själv! Så sluta fundera på hur allt kan bli i framtidens kändisskap för det är nu du ska leva. Drömmar kan man ha, men först och främst ska man försöka vara nöjd med sitt eget liv och är man inte det så får man ändra på det man inte gillar istället för att tro att kändisskap löser allting!

voice
Paul Haukka, JOsephine Craaford och Jacob Öqvist i Vakna Med The Voice som sänds på kanal 5 vardagar från 7.00-9.00

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback