Resor

Längtar verkligen till sommaren nu. Fast det allra bästa vore ju om man fick vara ledig hela sommaren och åka på massa spännande resor. Med spännande resor så behöver det inte vara att åka till den djupaste djungeln i afrika, för mig räcker det helt klart med att åka till Gotland och cykla. Gjorde det för några somrar sen och det var verkligen en toppensemester som jag verkligen vill göra om. Sophie, Emmy och jag har ju funderat på att åka till Gotland i sommar men det verkar som om man måste vara 18 år för att få bo själv på ALLA campingar där. Det är lite tråkigt, men det är klart att det är så. Dom vill väl inte vara ansvariga för folk som åker dit utan föräldrar och dessutom inte är myndiga. Men det skulle verkligen vara toppen!

Andra resor som jag vill göra är till exempel att cykla klarälvsbanan (mycket cykelsemestrar jag har på G). Det känns som en kul grej och det kan säkert bli av nu i sommar. Det är ju bara att ta med sig ett tält, lite mat och en cykel och be en snäll förälder att skjutsa en dit för det är ju faktiskt inte alls långt. Sen så finns det ju även dom här utlandsresorna som jag också vill göra. Men det får jag nog vänta med ett tag, ska försöka att resa mycket efter gymnasiet så att jag får se alla dom här häftiga platserna i världen som alla pratar om. Har inte varit så mycket utomlands men jag har faktiskt varit i Italien förra året så jag kan i alla fall pricka av Venedig på min lista av städer som jag vill se!

venedig1
Bild från venedig 2007

venedig2
Bild från Venedig 2007

venedig3
Bild från venedig 2007

Som ni ser så var ju vädret inte det bästa men vad gör det när man kommer till en av europas vackraste städer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback