Att vara självständig?

Lyssnar just nu på Laleh, en artist som jag också har upptäckt igen. Hon har ett skönt gung i sina låtar som jag verkligen gillar. Jag och Malin sa idag att vi är inne i en period då dom självständiga tjejsångerskorna verkligen passar in. Sov hos henne både igår och i förrgår, kändes skönt att slippa sova själv. Det tyckte nog både hon och jag.

Men som sagt, självständiga tjejer går hem. Det är alltid ett hett ämne, att man som tjej ska vara självständig och våga tro på sig själv. Men jag vill faktiskt också säga att det är minst lika viktigt att inse att man är sårbar och våga be om hjälp. Det är lätt att bli den där "duktiga flickan", som får MVG på alla prov, har hundra bollar i luften samtidigt och klarar allting helt själv och bara är "såååå duktig". Det är en fälla man lätt hamnar i och något som kan vara väldigt svårt att ta sig ur eftersom att alla bara berömmer en för det. Det är klart att det är viktigt att vara ambitiös och duktig men kanske i lagom mängd. Det viktigast är ändå att försöka hitta sig själv och förstå vad man själv vill.

Laleh

Kommentarer
Postat av: Linda

Åh, laleh's nya skiva är helt underbar. Speciellt "Snö" och "Bjurö klubb". Har lyssnat på dem en tusen gånger idag.





2009-02-08 @ 00:49:33
Postat av: daniel pettersson

Håller med lagom är bäst.

2009-02-08 @ 14:22:10
URL: http://pettmeisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback