Fettis-dagen eller Fet-tisdagen?

Idag är det fettisdagen och jag har faktiskt inte ätit en enda semla. Jag som annars är världens semmelfantast. Att jag lyckats avstå kan ju i och för sig bero på att vi inte har några semlor hemma och att jag känner mig lite för lat för att baka egna. Men vem vet, kanske att jag gör iordning några, dagen är ju inte slut än. Att det förresten heter fettisdagen tycker jag är lite lurigt, jag vet inte alltid riktigt hur jag skall uttala ordet. Ibland så säger jag fettis-dagen och ibland så säger jag fet-tisdagen, det som är rätt är ju antagligen fet-tisdagen. Eftersom att dagen alltid infaller på en tisdag men ändå så måste jag varje gång tänka efter och fundera på vilket av uttalen det är. Vad säger ni?

Dagen har varit väldigt slapp, sov väldigt länge imorse och har haft ganska tråkigt. Så tråkigt att jag började städa våra noter vid pianot, det blev plötsligt en väldigt rolig sysselsättning. Ett sätt att fördriva tiden på när det finns väldigt lite saker att göra.

Nu ska jag se Magnus Betners dvd, Inget är heligt.

Hej så länge!

Semla
En semla, någon?

Kommentarer
Postat av: Pettersson in hometown

Hej kramgoa Hanna. Vad händer hos dig?puss

2009-02-28 @ 05:12:04
URL: http://pettmeisters.blogg.se/
Postat av: emmy

FETTIS-DAGEN SÅKLART <3

2009-03-07 @ 13:30:06

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback