Boktips!

Jag är en bokmänniska, eller bokmal som man även säger. Jag älskar verkligen att läsa, det är så väldigt rogivande och man kan göra det nästan överallt. Jag har alltid med mig böcker i väskan så att jag kan läsa ifall jag får tråkigt eller bara behöver koppla av en stund, annars känns det väldigt tomt. Ibland kanske jag dock skulle behöva undvika att läsa, som idag till exempel, på engelskalektionen. Då kanske det egentligen är bäst att lyssna på läraren så att man lär sig något men vissa böcker är så spännande så att man bara inte kan sluta läsa.

Den bokserien jag läser nu är skriven av Stephenie Meyer. Det är en serie på fyra böcker som handlar om Bella som blir tillsammans med en vampyr. Det kan låta lite töntigt och i vanliga fall så läser jag inte speciellt mycket fantasy men just denna serie är toppenbra. Första boken som heter "Om jag kunde drömma" ("Twilight") läste jag ut förra veckan och igår så fick jag hämta ut nästa bok på biblioteket som heter "När jag hör din röst" (New Moon) som jag läser nu. Första boken finns även som film och har gått på bio nyligen, och filmen är även den superb!

Twilight, boken

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag har läst det två första nu, på engelska. Och alltså, de är så sjukt beroendeframkallande! Himlars vad läsvärda de är, måste beställa de två sista nu.. innan jag får abstinens...

2009-01-31 @ 18:14:38

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback