Stress

Jag har funderat lite på det här med stress. Jag är en ganska stressad person rent allmänt men det är något jag jobbat med väldigt mycket och dom senaste månaderna har det faktiskt gett resultat. Jag försöker att inte oroa mig så mycket inför prov eller nya saker jag ska göra och jag tar dagen lite mer som den kommer. Detta mår man så otroligt bra av, att bara försöka att ta det lungt och se att det ordnar sig även fast inte jag stressar ihjäl mig och gör en massa extrajobb. Självklart så måste man även se att man inte alltid kan tänka så, att det ordnar sig, för man måste ju faktiskt anstränga sig lite grann också. Men är man som jag, som oftast gör saker lite för ordentligt, så kan det vara bra att försöka att tänka att det ordnar sig. Andra saker som kan motverka stress är ju också till exempel träning och avslappning. När man verkligen får anstränga sig så blir man oftast väldigt lugn och harmonisk. Och det är precis vad jag tänkte göra nu, anstränga mig! så lite långsökt så skulle jag helt enkelt berätta att nu sticker jag och tränar Aerobics på friskis. Hade!

Laleh
Laleh är min kvinna!

Och hungern, den sitter i rösten
 inte i magen i rösten

därför är
vi tysta
om saken

Kommentarer
Postat av: Linda S

Oj ja, vad jag gillar Laleh! Skulle vilja ha en miniatyr av henne i fickan.. haha :) Måste köpa hennes nya skiva snart.



Och jag har också börjat tänka så, att allt fixar sig, och jag mår mycket bättre! Och betygen blir bättre, faktiskt! HELT amazing :D



Puss på're Hanna.

2009-03-26 @ 20:09:36
Postat av: Jan

Jo jag kommer ju ihåg hur stressade i 9an. Ovärt :/

2009-03-26 @ 20:16:17
Postat av: mallan

hon är vår kvinna!!!:)

2009-03-30 @ 18:53:47

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback