Återkommande problemet: Att packa rätt!

Blev lite kort inlägg igår eftersom att jag hade rätt mycket att göra och var väldigt sliten och trött. Kom hem till Karlstad 19.40 igår och fick skjuts hem av Emmys pappa så att jag slapp åka buss med helvetesväskorna som vägde flera ton. Packade ändå rätt bra, använde nästan allting jag hade med mig. Det brukar vara ett av dom stora problemen när jag packar, jag packar alldeles för många olika slags klädesplagg så jag hinner helt enkelt inte använda dom så det jag håller på att lära mig är att packa efter hur många dagar jag ska vara borta. Packade i alla fall upp väskan igår så nu är det klart, ett moment som annars kan ta många veckor innan det är klart.

Har haft väldigt trevligt i helgen, har träffat nya och gamla kompisar och varit på riktigt bra workshops. I fredags var jag på "Förändra världen med kniv och gaffel" som Djurens rätt anordnade och där pratade vi om varför man var vegan och lagade även lite vegantacos. Riktigt gott med hummus till. Jag är ju redan vegetarian men efter den här workshopen så börjar jag nästan att fundera på att bli vegan. Det kommer nog ta ett par år men trappa ner ska jag nog i alla fall försöka göra. Fick verkligen lite mer insikt om det i fredags. Visste ni att om man äter en hamburgare så har det gått åt lika mycket vatten att producera den hamburgaren som man duschar på ett år! Det är skönt att känna att jag aldrig har ätit en enda hamburgare. Heja mig!


Jag och dom snyggaste brudarna som är fräschast i stan efter gympasalsduschen!

Kommentarer
Postat av: Matilda

ja karlstad är en fin stad det! :-D



tack så mycket! gullig du är!

2009-05-25 @ 14:56:17
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback