nighttime

lagar för första gången den här veckan mat
potatisgratäng, champinjoner och morotsbiffar står på matsedeln
ska hem till malinli ikväll och plugga matte C i mitt andra hem
blir trevligt

skrivit CVn hit och dit idag
vet inte riktigt till vad
det får framtiden bestämma

gillar att tänka så
jag tror på ödet
känner att jag längtar
efter att få dansa loss
med mina allra bästa vänner
känna hur fötterna värker
sådär skönt

varma sommarnätter
blöta höstkvällar
kalla vinterdrömmar
har en slags hatkärlek till nätter
är galet mörkrädd
samtidigt som det är spännande
pirrar lite i maggropen sådär
det bästa och värsta kan vara att sitta uppe och dricka te helt själv en lördagsnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback